• Kerk uit de 13de eeuw, met muurschilderingen.

Saint-Jacques

7500 Tournai

• Kerk in eclectische stijl, herbouwd in 1924 na haar totale verwoesting tijdens de oorlog van 1914-1918.

Sint-Margaretha

8980 Geluveld (Zonnebeke)

• Neogotische kerk (1922-23) naar het model van de in 1914-18 vernielde gebouw.

Sint-Jan de Doper

8951 Dranouter (Heuvelland)

• Neogotische kerk gebouwd tussen 1901 en 1904 in de mooie eclectische wijk Zurenborg.

Sint-Norbertus

2018 Zurenborg (Antwerpen)

• Kerk in zuivere Brabantse Gotiek met een ‘verzonken’ vieringtoren uit de 14de eeuw toegewijd aan een Henegouwse heilige.

Sint-Waldetrudis

2200 Herentals

• 17de-eeuwse barokke kerk met uniek grondplan ontstaan uit de verering van een miraculeus Mariabeeld.

Onze-Lieve-Vrouw van Hanswijk

2800 Mechelen

• Neogotische kerk (1850) met een gerenoveerd interieur.<br>

Saint-Monon

4990 Jévigné (Lierneux)

• Kapel uit de 17de eeuw ter nagedachtenis van de graven de Glymes, met opvallende, spiraalvormige windwijzer.

Notre-Dame du Marché

1370 Jodoigne

• Ruime en monumentale gotische kerk, door de aartshertogen Albrecht en Isabella omschreven als het mooiste van het Graafschap Vlaanderen.

Sint-Medardus

8940 Wervik

• Kapel van het voormalig monasterium van de Clarissen. Beelden van Franciscaanse heiligen - Keramiekwerken van Max Van der Linden

Eglise du Monastère

7100 La Louvière

• Beleef de unieke serene sfeer van een dorpkerkje, aan een doodlopende straat, in de Scheldevallei. Bekend om zijn speciale akoestiek.<br>

Sint-Stefanus

9820 Melsen (Merelbeke)

• Neogotische kerk met opmerkelijk meubilair.

Saint-Martin

7011 Ghlin (Mons)

• Eclectische kerk, een geslaagde mengeling van stijlen. Neogotisch interieur. Kerkschat uit de oudere gesloopte kerk.

Sint-Gertrudis

9230 Wetteren

• Gotische kerk die verschillende restauraties heeft ondergaan. Prachtig interieur.

Sint-Amandus

9406 Outer-Herlinckhove (Ninove)

• Saint-Martin

6762 Saint-Mard (Virton)

• Neoclassicistische kerk in Evergem met oorlogsmonument omgeven door een aangenaam dorpsplein

Sint-Christoffel

9940 Evergem

• Saint-Médard

6762 Saint-Mard (Virton)

• Omvangrijk gebouw, grotendeels romaans, deels gotisch. Heropgebouwd na de Tweede Wereldoorlog.

Saint-Brice

7500 Tournai

• Heropbouwkerk na de Eerste Wereldoorlog. Bewaarde relieken van de verdwenen abdij.

Onze-Lieve-Vrouw Hemelvaart

8902 Voormezele (Ieper)

• De grootste rococokerk van het land. Kapittelkerk gebouwd (in Gobertange steen) met brouwerskapitaal in 1744-1750.<br>

Sint-Gorgonius

3320 Hoegaarden

• Neogotische kerk (1845), met toren uit de 17de eeuw. Uitgebreid neogotisch meubilair. Mirakuleus kruisbeeld.

Sint-Willibrordus

8430 Middelkerke

• De jongste kerk in ons dekenaat!  Dit heiligdom is het centrum geworden van een bedevaart naar de heilige Thérèse van Lisieux; de versiering van het meubilair herinnert voortdurend aan deze verering.

Sainte-Thérèse de l'Enfant-Jésus

6560 Erquelinnes

• 16de eeuwse kerk met fraaie toren ingericht als klokkenmuseum. Prachtig interieur.

Sint-Michiel

8800 Roeselare

• Boeiend bouwwerk in gotische stijl (14de eeuw); typische toren ; een aantal erg fraaie meubelstukken.

Saint-Martin

7950 Chièvres

• Een eenvoudige laatromaanse hallenkerk, waarvan een deel op de monumentenlijst staat.

Sint-Amandus

9400 Nederhasselt (Ninove)

• Gerestaureerde barokke kerk in het Mooiste Dorp van Vlaanderen. Nu museum en cultureel centrum.

3621 Oud-Rekem (Lanaken)

• Heropgebouwde parochiekerk Onze-Lieve-Vrouw (1922) met meubilair van de kunstambachtschool van Maredsous.

Onze-Lieve-Vrouw

8433 Mannekensvere (Middelkerke)

• Na de Eerste Wereldoorlog heropgebouwd dorp. De kerk als symbool van nieuw leven na het oorlogsleed.

Sint-Medardus

8953 Wijtschate (Heuvelland)