• Neoromaanse kerk met kopieën van Pieter-Paul Rubens en Antoon Van Dyck.

Sint-Martinus

9800 Sint-Martens-Leerne (Deinze)

• Romaanse kerk die teruggaat tot 1200. Barokke invloeden door verbouwing. Muurschilderingen blootgelegd in het koor.

Sint-Paulus

3080 Vossem (Tervuren)

• Kerk in klassieke stijl van de 18de eeuw, gelegen in een fraai landelijk dorpszicht. Binnen een mooie kruisweg in keramiek.

Saint-Remy

1370 Saint-Remy-Geest (Jodoigne)

• Barokke kerk in de vorm van een Latijns kruis, gevat in een klein straatje in het oude centrum van Luik.

Saint-Antoine et Sainte-Catherine

4000 Liège

• Neogotische, pas gerenoveerde kerk, op opvallende wijze toegewijd aan Sint-Antonius van Padua.

Voeu à saint Antoine de Padoue

7100 Bouvy (La Louvière)

• Eén van de gaafste en meest authentieke barokkerken opgericht door de Jezuïeten.

Sint-Pieter-en-Paul

2800 Mechelen

• 17de-eeuwse barokke kloosterkerk omstreeks 1900 omgevormd tot een Jezuïetenkerk.

Onze-Lieve-Vrouw van Leliëndaal

2800 Mechelen

• Schatkamer van Sint-Lucasneogotiek - Kolossale, bijna 100 meter hoge westtoren - Restanten van de oude kerk blootgelegd in 2005 - Enkele oudere kunstschatten bewaard in de sacristie

Sint-Vincentius

9900 Eeklo

• Gotische kerk, met elementen van haar romaanse voorgeschiedenis.

Sint-Martinus

1730 Asse

• 15e-eeuwse hallenkerk in een klein dorp in de Bevervallei.

Sint-Amandus

9404 Aspelare (Ninove)

• Neogotische kerk uit 1905 op de mijnsite van Bois du Luc (Unesco Werelderfgoed).

Sainte-Barbe

7110 Bois-du-Luc / Houdeng-Aimeries (La Louvière)

• Baptistenkerk gelegen aan het dorpsplein dat een welkomstoord wil zijn voor éénieder die er nood aan heeft.

Protestantse Baptistenkerk Bethel

8434 Lombardsijde (Middelkerke)

• Barokke kerk tenmidden een prachtig gerestaureerd begijnhof toegewijd aan sint-Jan Evangelist en heilige Begga, patrones van de begijntjes.

Sint-Jan Evangelist

2320 Hoogstraten

• Vroeggotische bedevaartskerk. Wonderbaarlijk beeld van de Maagd Maria.

Onze-Lieve-Vrouw Bezoeking

8380 Lissewege (Brugge)

• Chapelle de la Mère de Dieu de toute Protection

4141 Banneux-Notre-Dame (Sprimont)

• Laatgotische kerk eind 19de eeuw omgevormd door A. Van Assche tot neogotisch totaalkunstwerk, met Louis Bert-de l'Arbre als spilfiguur. Drie merkwaardige zilveren reliekschrijnen. Beiaard.

Sint-Bartholomeus

9500 Geraardsbergen

• Moderne kerk uit 1970. Naar het beeld van Sint-Anna-ten-Drieën (1667) uit de middeleeuwse Sint-Annakapel (vanaf 1330 een bedevaartsoord) op Sint- Anneke. Binnenruimte in de vorm van een Sint-Jacobsschelp, zonder een enkel zichtbrekend element.

Sint-Anna-ten-Drieën

2050 Antwerpen-Linkeroever

• Gerestaureerde barokke kerk in het Mooiste Dorp van Vlaanderen. Nu museum en cultureel centrum.

3621 Oud-Rekem (Lanaken)

• Moderne kerk met het heiligdom van de heilige Julie Billiart. Het erfgoedcentrum laat het leven en de spiritualiteit van de heilige zien, evenals de geschiedenis van de Zusters van Notre-Dame.

Sainte-Julie

5000 Namur

• De basiliek van Onze-Lieve-Vrouw van Kortenbos is een bekende bedevaartskerk in Sint-Truiden. Daarnaast is het een parochiekerk voor de omliggende gemeenten.

Onze-Lieve-Vrouw Tenhemelopneming

3800 Kortenbos (Sint-Truiden)

• Gotische kerk die verschillende restauraties heeft ondergaan. Prachtig interieur.

Sint-Amandus

9406 Outer-Herlinckhove (Ninove)

• Dit is een dorpskerk zonder pretentie, zoals wij het graag hebben. Ze ligt in een dorp met karakter en veel charme. De kerk is zeer gastvrij en vaak geopend ongeacht de seizoenen. Ze maakt een heldere indruk dankzij de witgekalkte muren, zowel binnen als buiten.

Saint-Lambert

6983 Buisson (La Roche-en-Ardenne)

• Gotische kerk met opvallende laatgotische 16de-eeuwse westtoren – Wasteelsbeiaard en jaarlijkse beiaardkalender

Sint-Pietersbanden

9660 Nederbrakel (Brakel)

• Originele architectuur met twee kruisende assen, aangepast in 1955, geïnspireerd op de byzantijnse kunst - Grote mozaïek, muurfresco's en glasramen.

Saint-Christophe

6000 Charleroi

• Plattelandskerk met een kern uit de 12 de eeuw, gerestaureerde schat aan schilderijen en beelden.

Sint-Dionysius

9270 Kalken (Laarne)

• Negentiende-eeuwse neogotische kapel ter beschikking gesteld aan de liefdadigheidsinstelling Emmaus.

Kapel van de Karmel

9300 Aalst

• Dit opvallend bouwwerk is een van de oudste romaanse kerken van België (11de eeuw). Het is een monument van uitzonderlijke waarde door zijn ouderdom en zijn eenvoudig lijnenspel - glasramen van J-M. Folon.

Saint-Etienne

6900 Waha (Marche-en-Famenne)

• Hooggotische kerk met schat aan schilderijen en meubilair. Gelegen op een heuveltje midden in de stad.

Sint-Kwinten

3000 Leuven